keramická dílna HLINĚNKA

Keramická dílna Hliněnka

maca.mackova@seznam.cz

http://keramikahlinenka.cz/

neděle 7. srpna 2016

Borůvky

Ještě malé ohlédnutí za minulým týdnem, kdy jsme byli na borůvkách. Už to bude skoro týden co nám odcestovala Áďa za velkou louži, ale než odjela byli jsem si vyvětrat hlavy do lesa. Je to terapie. 
Výlet byl domluvený ještě s naší fajn kamarádkou Pavlou Glosovou a s jejím šikulou Jonášem. Myslím, že jí spousta z vás zná pod názvem PAG, je to ta baba co šije a háčkuje.

















 a ještě přidávám recept na výborný kynutý koláč. Pekla jsem právě z těch našich nasbíraných borůvek a teď už tu zase voní švestkový.


Kynutý koláč

5dkg másla
1 lžíce cukru
špetku soli
vanilkový cukr
citronová kůra nastrouhaná
1 vajíčko
přidám 1/2kg polohrubé mouky

Kvásek : 3/4 balíčku kvasnic, 1/4l  vlažného mléka, lžička cukru, lžička poloh. mouky. Necháme ho vzejít.
Všechno vypracujeme do hladkého těsta. 
Necháme vykynout cca 1 hodinu. Vyklopím na máslem vymazaný plech, rukama rozprostřeme, pokladu ovoce a posypu žmolenkou.
Troubu rozehřeju a pak peču při 180´C cca 30 minut, ale to záleží na troubě.

Tak ať chutná
vaše Hliněnka



6 komentářů:

  1. Marci, moc krásné fotky ..... a děkuji za recept, určitě vyzkouším ..... Marki

    OdpovědětVymazat
  2. Nádherné fotky!Užívejte prázdniny!.-)Marci moc zdravím Věra

    OdpovědětVymazat
  3. Tak tohle je fakt terapie, všechno, i ten koláč!
    Marcelko, a o dceru se neboj, mám to za sebou! Holky teď prostě chodí do světa a vrací se k nám a to je moc fajn!
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
  4. Hliňuš nechtěla jsem být po ránu uřvaná.Nádherné fotky:)
    Nikdy jsem nedělala tolik koláčů jako letos,na zahradě je tolik ovoce.Když přijedeš ještě stihneš švestky a broskve:))

    OdpovědětVymazat
  5. Právě jsem objevila Váš blog a jsem nadšená,moc se mi líbí.
    Krásné fotky,skvělá práce,určitě se ráda vrátím.
    Mějte hezký den.
    Renča

    OdpovědětVymazat
  6. Marcelko, určitě je nyní smutek na duši, ale v dnešní době technických vymožeností budete neustále ve spojení a budeš mít lepší pocit. Borůvkový bych si dala, jen nikdo se mnou nechce na borůvky :o)). Ale o víkendu jsem dělala švestkový a skoro stejné těsto.
    Krásné dny.
    Ála

    OdpovědětVymazat